Saturday, February 10, 2018

Liputan Media: Hilang Tawaran Angkara Fitnah


HILANG TAWARAN ANGKARA FITNAH

Mengucap panjang penyanyi rock popular era 1990-an, Shima, 49, apabila difitnah mengambil barang terlarang. Angkara fitnah itu juga, periuk nasi penyanyi yang popular dengan lagu Teringin dan Setelah Aku Kau Miliki bagaikan tertutup, sejak dua tahun lalu.

Shima pelik apabila tidak lagi menerima undangan menyanyi, sedangkan dia masih aktif. Dalam linangan air mata, Shima memberitahu Raja, dahulu dia tiada jawapan apabila ditanya mengapa sudah tidak lagi menyanyi. Ketika itu, dia terfikirmungkin Allah SWT sedang menguji.

“Saya terkejut apabila ditanya, adakah saya mengambil dadah ketika mengikuti program Umrah Penggiat Seni di Tanah Suci. Saya dimaklumkan, cerita sudah tersebar dalam kalangan penggiat seni. Mengucap panjang saya mendengarnya.

“Baru saya tahu kenapa selama ini, saya tidak lagi menerima undangan menyanyi. Saya tidak ambil barang terlarang, apatah lagi saya sudah berusia. Saya bergantung kepada ubat-ubatan kerana menderita penyakit slip disc dan saraf sejak empat tahun lalu.

“Saya sudah memaafkan mereka yang memfitnah. Walaupun kecewa, saya redha kerana saya tidak mampu menutup mulut manusia daripada berkata perkara tidak benar,” katanya terkilan.

Bahagia jalani hidup biasa

Shima turut memberitahu Raja, dia bahagia dengan perkahwinan kelimanya bersama Abdullah Rosli, 41. Mereka berkahwin pada 2016.

“Mungkin kehidupan kami tidak dilimpahi kemewahan, tetapi kami bahagia. Suami saya orang biasa dan tidak sukakan publisiti. Disebabkan itu, majlis pernikahan kami hanya dihadiri ahli keluarga terdekat,” katanya.

Shima berkata, dia bersyukur dipertemukan dengan lelaki yang sentiasa ada di sisinya ketika diperlukan.

Umum maklum betapa besarnya nama Shima ketika dahulu. Namun, dia memilih jalan hidup sederhana ketika meniti usia emas.

Shima juga sudah berhijab sebaik melangkah di Tanah Suci. Doakan Shima dan suaminya berbahagia di dunia dan akhirat.

RAJA: Terkejut dengan dakwaan Farid Kamil dirinya dianiaya tiga rakan artis.

Sumber:
B*pop, Berita Harian 
Sabtu, 10 Februari 2018

No comments:

Post a Comment